
Trondheim – Oslo
17. – 18. juni 2023

TRONDHEIM – OSLO
Den Store Styrkeprøven
Verdens lengste og eldste turritt er Trondheim – Oslo. Dette er tursyklingens største klassiker. Kampen mot deg selv og elementene er en opplevelse for livet. Styrkeprøven har vært kjørt hvert år bortsett fra coronaårene 2020/2021 siden 1967 og i 2023 arrangeres rittet for 56. gang.
Infografikk
540 km
3627 m
Priser påmelding
01/10/22 – 31/12/22: 1900,-
01/01/23 – 01/05/23: 2200,-
01/05/23 – 18/06/23: 2450,-


Om Rittet
Du starter på torget i Trondheim, midt i sentrum. Adressen til torget er Munkegata, 7013 Trondheim. Derfra kjøres Munkegata over torget og til venstre bort til Prinsens gate og setter kurs mot Oslo.
Målområdet for rittet er Vallhall Arena, Dronning Margretes Vei 11, 0663 Oslo. I målområdet vil man finne alt man trenger når man har syklet Styrkeprøven, bl.a. vil man bli servert et lett måltid, samt en kafé, WC og garderobe med dusjmuligheter og et hvileområde med madrasser og tepper. I tillegg vil det inne i hallen være plassert et rittkontor hvor man vil kunne få hjelp til å bestille taxi, hente årsmedaljer/diplom og andre ting du måtte lure på.
Matstasjoner
Distanse – åpningstider
Sted | avstand | åpner 17. juni | lukker 17. juni | lukker 18. juni | posetopp |
---|---|---|---|---|---|
Soknedal | 62 km | 05:30 | 10:30 | ||
Fagerhaug/Oppdal | 107 km | 06:15 | 13:00 | posestopp 1 | |
Dombås | 198 km | 08:30 | 19:00 | ||
Kvam | 264 km | 10:00 | 22:45 | posestopp 2 | |
Kvitfjelltunet | 308 km | 11:15 | 01:15 | ||
Brøttum | 372 km | 12:30 | 04:45 | ||
Hamar | 422 km | 08:30 | 07:30 | posestopp 3 | |
Minnesund | 479 km | 09:30 | 10:45 | ||
Kløfta | 524 km | 10:30 | 13:15 |
Vi har 9 matstasjoner fra Trondheim til Oslo. På matstasjonene treffer du frivillige representanter for ulike lag og foreninger. Alle du møter jobber dugnad og legger ned masse arbeid for at akkurat du skal få en fin opplevelse. Mange av våre flotte frivillige har vært med i mange år og har betydelig erfaring om du har spørsmål eller trenger assistanse i en eller annen form.
På matstasjonene våre kan du også få teknisk service om du trenger det. Dyktige folk med rett utstyr hjelper deg om uhellet er ute. I tillegg har vi 12 Peugeot biler som yter nøytral service på veien. Det vil bli opplyst om et vaktnummer (det vil også stå på startnummeret ditt) du kan ringe dersom uhellet er ute. Våre folk kommer da til unnsetning.
Informasjon
-
Sekretariat og utdeling av startnummer
Startnummeret ditt mottar du når du sjekker inn i rittsekretariatet.
For deltakere i Oslo området er det anledning til å hente ut startnummer i lokalene til vår samarbeidspartner Peugeot, Solheimveien 11-15, 1471 Lørenskog onsdag 14. juni mellom kl 10:00 – 18:00
Benytt gjerne anledningen til å ta en titt på de spennende bilmodellene fra Peugeot som du også vil kunne se som servicebiler under arrangementet.
Vår samarbeidspartner Enervit vil også være tilstede å ha smaksprøver og gode tilbud på ernæringspakker.
I Trondheim kan du komme til Hank Sport, Dyre Halses gate 1a7042 Trondheim. Enten torsdag 16:00 – 19:00 eller fredag 10:00 – 20:00.
Vi tar og med uavhentede startnummer til Torget og leverer ut til de som av ulik årsak ikke rakk åpningstidene. Disse kan hentes i startområdet på torget fra kl 0300 lørdag morgen til frem til siste start.
Startnummeret med chip skal festes til setepinnen.
-
Startpuljer og valg av startpulje
Man kan i Trondheim velge blant startgruppene: 10 lag á 30 ryttere (lukket pulje) for lag som satser på gode tider, Storlag (lukket pulje) eller standard fellesstart i turritt.
Storlagpuljene er lukket og åpnes via agentlinker til de lag og klubber som ønsker individuell start. Påmelding av Storlag gjøres direkte med Styrkeprøven.
I turrittet sitter kjernen av syklistene fra Trondheim. Noen sykler på egenkomponerte lag, noen sykler med venner og en del sykler solo. Noen starter alene og ender opp i en fin gruppe som sammen reiser hele veien inn til Oslo.
Turrittet og institusjonen Den Store Styrkeprøven handler om kampen mot deg selv. Det vil gå deg vel og det vil være stunder som går deg i mot. Hodet er en hard motstander og kampen for å komme til Oslo kan være hard. For de som fullfører er tilfredsheten enorm og man både kan og bør være stolt av seg selv.
Valg av startpulje
I Styrkeprøven benyttes selvseeding av deltagerne. Dette betyr at du selv velger det tidsbudsjettet som passer deg og dine ønsker best. Unntatt slik seeding er deltager som sykler på lag i lagkonkurranser. Vi understreker at det er svært fordelaktig å velge en gruppe som har ditt tempo og ikke kjører for hardt. Turen blir ikke like fin med for trangt budsjett. Vær oppmerksom på at puljene med høyest tidsbudsjett er satt av til de som trenger det. Matstasjoner og øvrig servicetilbud er tilpasset dette slik at dette vil ikke være tilgjengelig om man sykler vesentlig raskere.
-
Transport
All informasjon om transport finner du under Transporttilbud
-
Posefrakt Trondheim-Oslo
Posefrakten er et tillegg til den vanlige bagasjefrakten. Bagasje som skal til Oslo legger du som vanlig, i lastebilen vår i Trondheim før start. Så blir den kjørt til Oslo. Frakten av poser er litt mer komplisert.
Det er innlevering av bagasje i lastebilene i Munkegata i Trondheim fra kl. 19-21 fredag kveld. Bagasje som skal sendes til Oslo kan også innleveres før start.
Innlevering av poser til posefrakten foregår til samme tid og sted, dvs fra kl. 19-21 fredag kveld i Munkegata i Trondheim. Poser må leveres om kvelden siden posene fraktes fra Trondheim før første start.
Opplegget
Du kan levere inntil 3 poser før start i Trondheim. Vi frakter disse til matstasjonene på hhv Oppdal, Kvam eller Hamar, hvor du kan få tilgang til posen din. Når du har «brukt» posen så frakter vi den til mål hvor du får den tilbake sammen med bagasjen din.
Du må selv sørge for at posene legges på rett stativ i Trondheim, slik at de som skal til Oppdal legges på et stativ som skal til Oppdal, og tilsvarende for Kvam og Hamar. Tips! Legg posene dine på samme nummer (f eks Oppdal 2 og Kvam 2 osv) på samme hylle. Da blir det lett å finne din pose på alle stopp.Posene
Bør være vanntett. De må merkes med startnummer, navn og mobilnummer. Du bør også legge en ekstra lapp oppi posen med navn og mobilnummer så vi kan finne ut hvem som eier den hvis merkingen blir borte. Vi kan dessverre ikke ta ansvar for at ikke noe blir borte underveis.
For å sikre at ikke noe kan falle ut anbefaler vi å bruke pakkeposer/drybags som en av disse eller tilsvarende:
https://www.biltema.no/fritid/reise/ryggsekker/vanntett-pakkepose-2000034198
https://oslosportslager.no/fold-drybag-bs-xs-vanntett-pose-3l-6985.aspx
https://bikeshop.no/exped/nyexped1002/exped-fold-bs-drybag-10-000-mm-vannsøyle-70-d-nylon
https://www.xxl.no/silva-dry-bag-r-pet-3l-torrsekk-gra/p/1172067_1_style
Du kan ikke bruke vanlige plastposer eller tilsvarende. Erfaring viser at de lett går i stykker og du risikerer å miste det du hadde i posen. Posene kan veie maksimalt 1,5 kg. Det er begrenset med plass så vi kan ikke frakte annen bagasje eller større bagger med posefrakten. Du må med andre ord pakke smått. Vi håper alle vil bidra til at posefrakten blir overkommelig med å ikke ta med seg for mye i posene.
Etter at du har «brukt» posen din
Når du har «brukt» posen må den legges sammen med de andre «brukte» posene så den blir fraktet til Oslo. Legges den tilbake på stativet så vet vi ikke vi at den er «brukt» og da blir den ikke fraktet til Oslo før siste rytter har passert og matstasjonen stenger. Nå er ikke det så viktig på Oppdal siden alle posene fra Oppdal fraktes samlet til Oslo. Men det er viktig på Kvam og veldig viktig på Hamar.
Hva du kan ha i posene
Her er eksempel på hva du kan trenge. Dette avhenger av været så sjekk værmeldingen før du pakker posene dine. Thomas Svane Jacobsen har også skrevet om dette i denne artikkelen i Masterclass.
Oppdal – mange vil ønske å ha på seg mer klær før man skal over fjellet så kanskje en vindtett jakke eller regnjakke, ekstra trøye hvis det er kaldt, ekstra løse armer eller bein.
Kvam – hvis du ønsker å bytte til tørre klær etter fjellet så kanskje tørr trøye, sokker, hansker, en ekstra slange og en ekstra luftpatron
Hamar – mange vil ønske å ha på seg en varmere jakke eller ta av seg solbrillene før de skal sykle siste strekket inn til Oslo så kanskje varm jakke, varmere hansker, en ekstra slange og en ekstra luftpatron samt tomt brilleetui så du kan legge igjen solbrillene dine uten at de knuses.
Du kan selvsagt også legge en muslibar eller to og noe gel i posen din, men ikke bruk posene til å frakte drikke. Drikke er tungt, og det kan bli masse kliss både for deg og andre.
-
Traseèn Hvam - Vallhall
Traseen-Hvam-Valhall-bildespesial.3
Statens vegvesen har bestemt at Styrkeprøven skal sende deltagerne inn til Oslo på gang- og sykkelveier. Løsningen vegvesenet har valgt har ikke blitt befart av oss før de fattet sin endelige beslutning. Denne løsningen har heller ikke tidligere blitt nevnt verken i politiets uttalelser eller i brev fra vegvesenet har denne traséen blitt nevnt. Vi ble meddelt denne beslutningen fredag kveld en uke før arrangementet.
Vi ser på valget av denne traséen som en svært dårlig løsning sikkerhetsmessig for alle som benytter seg av disse gang- og sykkelveiene samt ikke minst for våre deltagere. I tillegg er deler av dette strekket mye benyttet til trening på rulleski. Det er aldri en god løsning å blande syklende og gående slik vi i Norge legger opp til på gang- og sykkelveinettet vårt. For å bøte på disse problemene er fartsgrensen for syklende gangfart på disse veiene. I Norge er bruken av gang- og sykkelveier vanligvis så liten at vi kan tillate oss blandet trafikk, men gang- og sykkelveinettet er neppe dimensjonert for den bruken vegvesenet her har besluttet.
Styrkeprøven er et stort arrangement med flere store logistiske utfordringer. Hvis vi plutselig skal sette alle deltagerne langt utenfor Oslo med alle sykkelkofferter, annen bagasje og poser, langt unna deres planlagt avslutning og uten gode løsninger for å komme seg inn til planlagt bestemmelsessted, så vil det skape enda mer kaos enn hvis vi lar dem sykle inn til Vallhall. Den løsningen vil være så dårlig at det faktisk er bedre å stanse tidtakingen på Hvam og følge beslutningen fra vegvesenet.
Vi har derfor lojalt merket gang- og sykkelveier fra Hvam inn til Vallhall Arena og vi ber om at dere som deltar i Styrkeprøven følger disse inn til Vallhall. Hvis noen skulle velge å organisere eget transport inn til Vallhall fra Hvam så godtar vi det. Vi kommer ikke til å diskvalifisere noen for å bruke bil på dette strekket. Man kan også bruke Googlemaps eller andre kartløsninger og velge sin egen vei inn til Vallhall. Det er ikke forbud å sykle verken på riksveien opp til Gjelleråsen, gjennom rundkjøringene på Gjelleråsen eller på Trondheimsvegen (Rv4) inn til Årvoll/Bjerke. Vi antar at en del av våre deltagere på eget initiativ vil velge å sykle i hvert fall deler av disse strekkene på vei og ikke bruke gang- og sykkelvei, siden det vil gi bedre sikkerhet både for dem selv og for gående og andre brukere av dette veinettet. Det er imidlertid gang- og sykkelveien vi kommer til å skilte hele veien fra Hvam til Vallhall.
I Oslo det er det ofte vanskelig å finne frem på gang- og sykkelveier når man ikke er kjent. I år er det i tillegg vegarbeid på Gjelleråsen som kompliserer passeringen av dette området på gang- og sykkelveier. Vi har derfor laget denne vedlagte bilde-oversikten som viser hvordan du må navigere på gang- og sykkelveien fra Hvam over Gjelleråsen for å komme inn langs Trondheimsvegen.
Husk at man som syklende på gang- og sykkelvei skal ned i gangfart når du passerer gående og at du har vikeplikt for det meste av andre som beveger seg på disse veiene, ikke minst for alle biler som måtte komme ut av avkjørsler eller sideveier.
Traseen-Hvam-Valhall-bildespesial.3
-
Stopp av tid og avslutning av rittet – Mål
Tiden stoppes ved Olavsgård på Hvam. Vi har ingen andre funksjoner på Hvam. Vi får ikke bruke E6 inn til Oslo som tidligere og vi er pålagt å merke gang- og sykkelveier fra Hvam og inn til Vallhall. Det har vi gjort.
Avslutningen av rittet er i Vallhall i Oslo. Der vil du finne alt man trenger når man har syklet Styrkeprøven, bl.a. vil man bli servert et lite måltid ved ankomst i tillegg til restitusjonsprodukter fra sponsor.
• Bagasjeutlevering
• Poseutlevering
• Sykkelparkering
• Soveområdet
• Afterbike lounge
• Restaurant
• Utstillingsområde
• WC og garderobe med dusjmuligheter
-
Bagasje og transport av bagasje
Ved utlevering av startnummer følger det med merkelapper til bagasjen. Bagasjen merkes og leveres til transportør som står merket og klar ved starten på torget. Transport av bagasje med unntak av sykkelkofferter er inkludert i prisen. Dersom man skal transportere sykkelkoffert må dette bookes og betales kr. 150 kr i påmeldingen på USS.
Arrangøren transporterer returbagasje fra start til Oslo for deltakere. Innlevering av bagasje (merket med startnummer, navn etc) innleveres på trailer på ved start på lørdag morgen.
I Trondheim kan også bagasjen leveres fredag kveld fra kl. 19-21 på torget.
Bagasjen utleveres i målområdet.
-
Hvem kan delta, hva kreves?
For å delta i turritt som Trondheim–Oslo, Lillehammer–Oslo, Hamar–Oslo og Eidsvoll–Oslo må du fylle 17 år i løpet av kalenderåret.
For å sykle i trimrittet Eidsvoll – Oslo er det ingen aldersbegrensning, men deltagere under 15 år må sykle sammen med en voksen ledsager.
-
Påmelding/endringer/salg av startnr
Når du melder deg på mottar du et brukernavn, et passord og en dedikert link som kan benyttes til å utføre endringer på din bestilling. Dette kan utføres til og med 16. juni 2023 klokken 11:59. Endringer etter dette tidspunkt skjer ved henvendelse til sekretariatet på startstedet.
For salg av startnummer følg denne linken: HER
-
Servicebiler og følgebiler
Det er ikke tillatt med følgebiler i Styrkeprøven. Med følgebil mener vi i denne sammenheng alle biler som yter assistanse til rytterne. Biler som frakter mat, drikke, frontbiler, biler som frakter klær, biler som frakter utstyr, hjulbiler, biler som tar imot klær eller briller etc. Ryttere som er tilknyttet slike kjøretøy risikerer diskvalifikasjon.
Kun arrangøren har tillatelse til å yte assistanse til deltagerne.
-
Tidtaking
Styrkeprøven benytter tidtaking med engangschip. Chipen skal monteres på setepinnen og skal ikke leveres inn ved målgang.
For korrekt tidtaking/resultat må chipen følge sykkelen fra start til mål. Start-tid registreres i Trondheim. Passeringstider registreres på Dombås, Kvam, Lillehammer, Hamar, Eidsvoll Verk og Olavsgaard.
Slutt-tid registreres i Oslo. Ryttere som har en smart telefon og laster ned UltimateLive Appen kan følges live fra start til mål. Appen parrer seg og med utvalgte pulsbelter slik at din familie og venner kan følge med hvor du er.
-
Premiering, medaljer og diplomer
Alle som fullfører en av Styrkeprøvens distanser mottar medalje og diplom. Disse deles ut etter målgang.
Diplomet skrives ut fra resultatsidene til Ultimate Sports Service som blir offentliggjort på våre hjemmesider umiddelbart etter rittet.
I tillegg deles det ut blomster og oppmerksomhet ihht Styrkeprøven til en hver tid gjeldende reglement.
-
Sikkerhet og trafikkreglene
Sikkerhet i et turritt er viktig, både for deltakere, arrangør, tilskuere og andre trafikanter. Ansvaret for at sikkerheten i rittet blir ivaretatt ligger både hos arrangør og hos deltakerne. Styrkeprøven følger en løype som er åpen for normal trafikk hvor vanlig trafikkregler gjelder.
Sikring av løypetrase
Løypa vil bli skiltet i henhold til retningslinjer fra Vegvesenet og politiet.
Skilt med svarte piler på gul bunn vil markere endringer av vei- eller retning i forkant av hvert kryss eller rundkjøring. I områder hvor man må utvise spesiell varsomhet vil det stå egne skilt. I den grad vi har tilatelse til dette vil stasjonære vakter stå ved alle farlige punkter, kryss og rundkjøringer i traséen.
Merk! Som deltager i turritt har man ikke fri veg og offentlige myndigheter ønsker derfor heller ikke at vi bruker løypevakter eller stasjonære vakter som kan gi deltagerne inntrykk av at de har fri veg. Vanlige trafikk-regler gjelder for alle deltakere i rittet.Det er endel punkter man må være spesielt oppmerksomme på. Dette gjelder blant annet fartsgrensene, stopping på rødt lys, kryssig av gul midtlinje og kjøring med flere enn to i bredden over lengre strekk.
I 2022 ble det utført en fartskontroll i en 50-sone nederst i en lang bakke. Vi har blitt informert om at et flertall av de som ble målt kjørte for fort i denne 50-sonen. Vi regner med at det vil bli utført fartskontroller også i 2023, og at ryttere som kjører for fort kan bli stoppet og bøtelagt av politiet.
Politiet observerte i 2022 også ryttere som ikke stoppet for rødt lys. Man må stoppe for rødt lys. Dette er et turritt og dette er likt for alle. Vi regner med at ryttere som kjører på rødt lys kan bli stoppet og bøtelagt av politiet.
Vi har også blitt informert om at ryttere i 2022 kjørt både tre og fire i bredden over lengre distanser. Dette er heller ikke greit og det vil blant annet være vanskelig for rytterne lengst til venstre å unngå å komme over i feil kjørebanen.
Reglene for forbikjøring er også de samme som for annen trafikk, men vi ber om at man unngår å krysse gul-linjen så langt det er mulig. Hvis du kjører sammen med noen andre og dere er i ferd med å bli tatt igjen, så legg dere på en linje så det er lett å passere dere uten at man trenger å krysse gul-linjen. Hvis du kjører med andre og dere tar igjen noen så legg dere på en linje når dere passerer dem så dere slipper å krysse gul-linjen. Dette vil bidra til å øke sikkerheten i rittet.
Vi kommer til å bli bedt om å diskvalifisere de rytterne som bryter trafikkreglene. Det vil vi gjøre.
-
Miljø
Styrkeprøven har en nullvisjon for forsøpling langs traseen. Ryttere som skal kvitte seg med søppel/tomme flasker og lignende skal derfor gjøre dette i forbindelse med matstasjonene.
Deltakere skal ikke kaste flaske, slanger, dekk, papir eller annet søppel langs løypa. Generellt så skal det som rytteren har tatt med seg på «baklomma» ved start også bringes tilbake til start eller kastes på merket sted ved matstasjoner eller i mål.
NB! Ryttere som blir observert idet det kastes søppel vil få tillegg i tid eller blir diskvalifisert.
NB! Lag som deltar i lagkonkurransen med ryttere som blir observert idet det kastes søppel vil få tillegg i tid eller bli diskvalifisert.
Vi oppfordrer derfor alle til å ta ansvar for at Styrkeprøven gjennomføres uten at omgivelsene blir forsøplet.
-
Bærekraft
Styrkeprøven ser betydningen av bærekraftige tiltak og jobber aktivt for å minimere arrangementets miljøavtrykk og fremme bærekraftige praksiser. Noen av måtene vi jobber med bærekraft i sykkelrittet er:
1. Transport: For å redusere utslippene knyttet til transport oppfordrer Styrkeprøven deltakerne til å reise kollektivt eller bruke alternative transportmidler for å komme seg til startpunktet. Vi setter også opp transport av sykler fra Oslo til Trondheim og Lillehammer slik at det er lettere for deg som deltager å reise kollektivt.
2. Forbudet mot følgebiler bidrar også til at de er færre biler på veiene under rittet. Posefrakt til Oppdal, Kvam og Hamar er også et ledd i denne reduksjonen av antallet biler på veien under arrangementet.
3. Vi har implementert effektive avfallshåndteringsprosesser langs rittet. Vi oppfordrer deltakerne til å respektere naturen og kaste avfallet sitt i dedikerte søppelbeholdere på matstasjonene eller i mål. Vi legger også vekt på gjenvinning og resirkulering av avfall der det er mulig.
4. Samarbeid med lokale samfunn: Styrkeprøven legger vekt på samarbeid med lokale samfunn og innbyggere. Vi gjør innkjøp til matstasjonene så lokalt som mulig og vi jobber med lokale myndigheter, frivillige organisasjoner og bedrifter for å sikre at rittet har en positiv innvirkning på lokalsamfunnene det passerer gjennom.
5. Energibruk: Styrkeprøven jobber for å minimere energiforbruket under arrangementet. Vi benytter energieffektive løsninger som LED-belysning. Arrangørene oppmuntrer også til bruk av fornybar energi. Og gjennom vårt samarbeide med Peugeot benytter vi også el-biler i den utstrekning det er mulig.
6. Bevisstgjøring og utdanning: Styrkeprøven jobber aktivt med å øke bevisstheten rundt bærekraft blant deltakere, støtteapparat og publikum. Vi tilbyr informasjon om bærekraftige valg og oppfordrer til ansvarlig adferd. Dette kan inkludere kommunikasjon om resirkulering, reduksjon av engangsartikler og riktig bruk av naturressurser.
Styrkeprøven har erkjent betydningen av å drive rittet på en måte som tar hensyn til miljøet og lokalsamfunnene det berører. Ved å implementere bærekraftige praksiser og oppmuntre til bevissthet og deltakelse fra alle involverte parter, jobber vi for å minimere påvirkningen på miljøet og legge til rette for et bærekraftig sykkelritt.
-
Lisens
For å delta i Styrkeprøven må du ha en helårslisens gjennom klubb tilknyttet Norges Cykleforbund eller en engangslisens som gjelder for rittet.
Lisens er obligatorisk for å delta i alle typer sykkelritt med arrangør tilknyttet Norges Cyckleforbund (NCF). Den inneholder bl.a. en liten ulykkesforsikring. For helårslisensen gjelder forsikringen for ulykker under all utøvelse av sykkelsport samt ulykker på reise til og fra sykkelritt. Lisensen administreres av Norges Cykleforbund.
Man kan enten kjøpe engangslisens eller aktiv lisens. Engangslisensen kjøpes idet man melder seg på Styrkeprøven.
Helåslisenser kan bestilles av medlemmer i en NCF godkjent klubb/lag som har betalt den årlige medlemskontingent til klubben/laget. Lisensen gjelder for alle typer ritt og er gyldig fra datoen lisensen blir godkjent hos NCF og ut desember samme år. Forsikringen gjelder ut februar året etter.
For mer informasjon om lisenser, se www.sykling.no.
-
Avlysning
Ved avlysning av Styrkeprøven før arrangementsdagen kan arrangøren beholde inntil 50% av påmeldingsavgiften til dekning av utgifter i forbindelse med organisering av rittet.
Dersom rittet må flyttes til en senere dato, eller avlyses for deretter arrangert på ett senere tidspunkt, har de som var påmeldt rittet på opprinnelig dato og som ikke stiller til start på ny dato ikke krav på tilbakebetaling av påmeldingsavgiften.
Ved avlysning av Styrkeprøven på på rittdagen eller dagen før rittdagen på grunn av uforutsette værforhold eller annen «force majeure» beholder arrangør påmeldingsavgiften.Refusjon av påmeldingsavgift
All påmelding er bindende etter innbetalt påmeldingsavgift.
Dersom den påmeldte, på grunn av sykdom eller andre årsaker, ikke kan delta på rittet vil ikke hele eller deler av påmeldingsavgiften bli refundert.
-
Reglement
Link til rittreglementet kommer senere
-
Salg av startnummer
For salg av startnummer følg denne linken: HERhttps://styrkeproven.no/salg-av-startnummer/