Ofte stilte spørsmål

For STYRKEPRØVEN

NB! Svar på de aller fleste detaljspørsmål finner du her i rittmanualen

Hvor kan jeg hente startnummer og levere poser osv. før start?

All praktisk informasjon finner du her

Jeg kan ikke delta likevel, kan jeg flytte påmeldingen til neste år eller få refusjon?

Nei, dessverre. Vi får veldig mange slike henvendelser og ettersom startnummermateriell og planlegging av arrangementet skjer lang tid i forveien, har vi ikke mulighet til å kunne bære denne kostnaden selv. Vi anbefaler å sjekke om du kan være dekket av en privat forsikring dersom sykdom er årsaken, alternativt kan du selge eller overføre plassen til noen andre, eller bytte til en kortere distanse.

Hvor finner jeg diplomet mitt?

Gå til resultatlisten og søk deg opp. På siden du får opp om deg selv vil det ligge et pdf-ikon. Der kan du laste ned diplomet og skrive det ut selv.

Når og hvor skal jeg levere bagasjen (baggen) min før start i Trondheim?

Bagasje kan leveres fra kl. 19-21 om kvelden i Trondheim. Den må leveres på lastebil som står ved starten. Du kan også levere bagasjen lørdag morgen ved start. Vi tar gjerne sykkelkofferter om kvelden så de kommer først på lastebilen.

Posene til posefrakt må leveres om kvelden fra kl. 19-21 til bilene ved starten.

Når starter jeg og sammen med hvem?

Gå inn på hovedsiden på våre nettsider og trykk på «deltagere». Her kan du søke på navn, klubb/gruppe, distanse og mye mer. Følg med på dette tett opp mot start, siden puljer kan bli flyttet på av ulike årsaker og du dermed kan ha fått en ny starttid.

Hvor er matstasjonene i Styrkeprøven lokalisert?

Matstasjoner – distanse – åpningstider

Stedavstandåpner
14. juni *
lukker
14. juni *
lukker
15. juni *
posetopp
Soknedal65 km05:3010:30
Fagerhaug/Oppdal107 km06:15 13:00posestopp 1
Folldal195 km10:0022:45
Ringebu281 km11:1501:15posestopp 2
Lillehammer341 km12:3004:45
Skreia412 km08:3007:30posestopp 3
Minnesund449 km09:3010:45
Kløfta491 km10:3013:15

*) Tider for åpning, lukking og meny på matstasjonen vil bli oppdatert senere.

Vi har 8 matstasjoner fra Trondheim til Oslo. På matstasjonene treffer du frivillige representanter for ulike lag og foreninger. Alle du møter jobber dugnad og legger ned masse arbeid for at akkurat du skal få en fin opplevelse. Mange av våre flotte frivillige har vært med i mange år og har betydelig erfaring om du har spørsmål eller trenger assistanse i en eller annen form.

Hva får jeg å spise på matstasjonene?

Det blir forskjellige typer ferdigsmurte bagetter, wraps, varm suppe, sportsdrikke, saft, vann, bananer og annen frukt. Tradisjonen tro. Egne barer og gel kan du legge i posene din for posefrakt, som blir sendt til Oppdal, Ringebu og Skreia.

Må jeg selv merke mine poser i ulike farger?

Du får bånd med ulik farge for å feste på posene. Vi bruker stativ som trilles ut slik det er fra start til hver matstasjon. Husk nummeret på stativet du legger posen din i for hvert stopp. Tips! Legg posene dine på samme nummer (f. eks Fagernes 2 og Beitostølen 2 osv) på samme hylle. Da blir det lett å finne igjen din pose på alle stopp.

Kan vi sende sykkelkofferter som bagasje?

Ja, det er mulig å sende sykkelkofferter som bagasje under Styrkeprøven, men du må bestille frakt av denne i påmeldingen slik at vi kan garantere at vi har plass til disse. Det er et tillegg på kr 150 for å sende sykkelkoffert, og det betales i påmeldingen.

Er det mulig å benytte ”matbiler” som setter ut kasser?

Nei, enhver form for følgekjøretøy er forbudt, og vil kunne medføre diskvalifikasjon. Alle ryttere (også lag/grupper) vil få løst sine behov fra våre matstasjoner. Det blir kjørt frem klesposer til Oppdal. Ringebu og Skreia (etter Gjøvik).

Hva skal jeg gjøre hvis jeg bryter?

– Hvis du bryter skal du ringe det servicenummeret du får utlevert i forbindelse med startnummeret. Du kan få bistand til å bli transportert til nærmeste offentlige transportmiddel. Ha derfor alltid med deg nødvendig betalingsmiddel så du kan kjøpe deg billett for videre transport.

Jeg vil endre navnet på mitt startnummer – hva gjøre jeg?

Du bruker link, brukernavn og passord som du fikk ved påmeldingen og går selv inn og endrer. Det vil bli registrert som salg og koster i overkant av kr 300.

Hvor stopper tidtakingen?

Se detaljer i rittmanualen.