Trondheim – Oslo

15. – 16. juni 2024

TRONDHEIM – OSLO

Den Store Styrkeprøven

Verdens lengste og eldste turritt er Trondheim – Oslo. Dette er tursyklingens største klassiker. Kampen mot deg selv og elementene er en opplevelse for livet. Styrkeprøven har vært arrangert hvert år, bortsett fra coronaårene 2020 og 2021, siden 1967 og i 2024 arrangeres rittet for 56. gang.

Infografikk

520 km

4300 m

Her er oppdatert løypekart for 2024

Her kommer rittmanualen (oppdatering kommer)

Her finner du rittreglementet (oppdatering kommer)

Priser påmelding

01.11.23 – 31.12.23: kr 1 950
01.01.24 – 28.02.24: kr 2 250
01.03.24 – 30.04.24: kr 2 300
01.05.24 – 15.06.24: kr 2 500

Om Rittet

Du starter på torget i Trondheim, midt i sentrum. Adressen til torget er Munkegata, 7013 Trondheim. Derfra kjøres Munkegata over torget og til venstre bort til Prinsens gate og setter kurs mot Oslo.

Målområdet for rittet er idrettshallen på Grorud flerbrukshus, Grorudveien 7, 0962 Oslo. I målområdet vil man finne alt man trenger når man har syklet Styrkeprøven, bl.a. vil man bli servert et lett måltid, samt en kafé, WC og garderobe med dusjmuligheter og et hvileområde med madrasser og tepper. I tillegg vil det inne i hallen være plassert et rittkontor hvor man vil kunne få hjelp til å bestille taxi, hente årsmedaljer/diplom og andre ting du måtte lure på.

Matstasjoner

Distanse – åpningstider

Stedavstandåpner
15. juni *
lukker
15. juni *
lukker
16. juni *
posetopp
Soknedal65 km05:3010:30
Fagerhaug/Oppdal107 km06:15 13:00posestopp 1
Folldal195 km10:0022:45
Ringebu281 km11:1501:15posestopp 2
Lillehammer341 km12:3004:45
Skreia412 km08:3007:30posestopp 3
Minnesund449 km09:3010:45
Kløfta491 km10:3013:15

*) Tider for åpning, lukking og meny på matstasjonen vil bli oppdatert senere.

Vi har 8 matstasjoner fra Trondheim til Oslo. På matstasjonene treffer du frivillige representanter for ulike lag og foreninger. Alle du møter jobber dugnad og legger ned masse arbeid for at akkurat du skal få en fin opplevelse. Mange av våre flotte frivillige har vært med i mange år og har betydelig erfaring om du har spørsmål eller trenger assistanse i en eller annen form.

På matstasjonene våre kan du også få teknisk service om du trenger det. Dyktige folk med rett utstyr hjelper deg om uhellet er ute. I tillegg har vi flere biler som yter nøytral service på veien. Det vil bli opplyst om et vaktnummer (det vil også stå på startnummeret ditt) du kan ringe dersom uhellet er ute. Våre folk kommer da til unnsetning.

Informasjon

  • Sekretariat og utdeling av startnummer

    Startnummeret ditt mottar du når du sjekker inn i rittsekretariatet.

    Ev henting av startnummer i Oslo-området vil bli oppdatert senere.

    For deltakere fra Oslo området er det anledning til å hente ut startnummer i lokalene til vår samarbeidspartner Peugeot, Solheimveien 11-15, 1471 Lørenskog onsdag 12. juni mellom kl 10:00 – 18:00

    Benytt gjerne anledningen til å ta en titt på de spennende bilmodellene fra Peugeot som du også vil kunne se som servicebiler under arrangementet.

    Vår samarbeidspartner Enervit vil også være tilstede å ha smaksprøver og gode tilbud på ernæringspakker.

    I Trondheim kan du komme til Hank Sport, Dyre Halses gate 1a7042 Trondheim. Enten torsdag 16:00 – 19:00 eller fredag 10:00 – 20:00.

    Vi tar og med uavhentede startnummer til Torget og leverer ut til de som av ulik årsak ikke rakk åpningstidene. Disse kan hentes i startområdet på torget fra kl 0300 lørdag morgen til frem til siste start.

    Startnummeret med chip skal festes til setepinnen.


  • Startordningen

    Klubber, lag og grupper som har trent sammen skal få sykle Styrkeprøven sammen. De skal derfor også få starte sammen. At vi ikke lenger har lagkonkurranse med egen rangering betyr ikke at vi skal ha fellesstart.

    Startordningen vil ikke bli vesentlig endret fra tidligere. De som har trent sammen skal få starte samnen og de som sykler raskest skal få starte først. Det er stort sett slik det alltid har vært.

    Når du melder deg på vil du bli spurt om hvor lang tid du tror du kommer til å bruke. Er dere en gruppe som vil starte og sykle sammen så bør dere bli enige om hva dere tror sluttiden deres vil være. Du oppgir også klubb, bedrift eller lag. Det vil føre til at vi får kanskje 100-200 som oppgir at de vil ha en sluttid på mellom 17 og 18 timer.

    Vi tar så denne gruppen og deler den opp i startgrupper basert på hva de påmeldte har oppgitt av lag, bedrift og klubb. Disse startgruppene vil få starte hver for seg slik at dette ikke kommer uvedkommende inn i gruppene siden det kan skape farlige situasjoner.


  • Startpuljer og valg av startpulje

    Turrittet og institusjonen Den Store Styrkeprøven handler om kampen mot deg selv. Det vil både gå deg vel og det vil være stunder som går deg i mot. Hodet er en hard motstander og kampen for å komme til Oslo kan være hard. For de som fullfører er tilfredsheten enorm og man både kan og bør være stolt av seg selv.

    Valg av startpulje

    I Styrkeprøven benyttes selvseeding av deltagerne. Dette betyr at du selv velger det tidsbudsjettet som passer deg og dine ønsker best.

    Når du melder deg på spør vi deg om du tilhører en klubb, et lag eller en bedrift som du ønsker å sykle sammen med i tilegg til at vi spør om hvor lang tid du tror du vil bruke. Det er viktig for oss at dere som har trent sammen får sykle sammen. Det skaper større trygghet når man har trent med de man sykler sammen med. Samtidig ønsker myndighetene at de som sykler raskest skal starte først. Startgruppene vil bli satt opp slik at vi på best mulig måte tilfrestiller disse kravene.

    Vi understreker at det er viktig sykler med en gruppe som har ditt tempo og ikke kjører for hardt. Turen blir ikke like fin med for trangt budsjett. Vær oppmerksom på at puljene med høyest tidsbudsjett er satt av til de som trenger det. Matstasjoner og øvrig servicetilbud er tilpasset dette.


  • Transport

    All informasjon om transport finner du under Transporttilbud


  • Posefrakt Trondheim-Oslo

    Posefrakten er et tillegg til den vanlige bagasjefrakten. Bagasje som skal til Oslo legger du som vanlig i lastebilen vår i Trondheim før start. Så blir den kjørt til Oslo. Frakten av poser er litt mer komplisert.

    Det er innlevering av bagasje i lastebilene i Munkegata i Trondheim fra kl. 19-21 fredag kveld. Bagasje som skal sendes til Oslo kan også innleveres før start.

    Innlevering av poser til posefrakten foregår til samme tid og sted, dvs fra kl. 19-21 fredag kveld i Munkegata i Trondheim. Poser må leveres om kvelden siden posene fraktes fra Trondheim før første start.

    Opplegget

    Du kan levere inntil 3 poser før start i Trondheim. Vi frakter disse til matstasjonene på hhv Oppdal, Ringebu eller Skreia, hvor du kan få tilgang til posen din. Når du har «brukt» posen så frakter vi den til mål hvor du får den tilbake sammen med bagasjen din.

    Du må selv sørge for at posene legges på rett stativ i Trondheim, slik at de som skal til Oppdal legges på et stativ som skal til Oppdal, og tilsvarende for Ringebu og Skreia. Stativene er nummerert. Du bør legge posene dine på samme nummer (f eks Oppdal 2 og Ringebu 2 osv) på samme hylle. Da blir det lett å finne din pose på alle stopp.


    Posene

    Bør være vanntett. De må merkes med startnummer, navn og mobilnummer. Du bør også legge en ekstra lapp oppi posen med navn og mobilnummer så vi kan finne ut hvem som eier den hvis merkingen blir borte. Vi kan dessverre ikke ta ansvar for at ikke noe blir borte underveis.

    For å sikre at ikke noe kan falle ut anbefaler vi å bruke pakkeposer/drybags som en av disse eller tilsvarende:

    https://www.biltema.no/fritid/reise/ryggsekker/vanntett-pakkepose-2000034198

    https://oslosportslager.no/fold-drybag-bs-xs-vanntett-pose-3l-6985.aspx

    https://bikeshop.no/exped/nyexped1002/exped-fold-bs-drybag-10-000-mm-vannsøyle-70-d-nylon

    https://www.xxl.no/silva-dry-bag-r-pet-3l-torrsekk-gra/p/1172067_1_style

    Du kan ikke bruke vanlige plastposer eller tilsvarende. Erfaring viser at de lett går i stykker og du risikerer å miste det du hadde i posen. Posene kan veie maksimalt 1,5 kg. Det er begrenset med plass så vi kan ikke frakte annen bagasje eller større bagger med posefrakten. Du må med andre ord pakke smått. Vi håper alle vil bidra til at posefrakten blir overkommelig med å ikke ta med seg for mye i posene.

    Etter at du har «brukt» posen din

    Når du har «brukt» posen må den legges sammen med de andre «brukte» posene så den blir fraktet til Oslo. Legges den tilbake på stativet så vet vi ikke vi at den er «brukt» og da blir den ikke fraktet til Oslo før siste rytter har passert og matstasjonen stenger. Nå er ikke det så viktig på Oppdal siden alle posene fra Oppdal fraktes samlet til Oslo. Men det er viktig på Ringebu og veldig viktig på Skreia.

    Hva du kan ha i posene

    Her er eksempel på hva du kan trenge. Dette avhenger av været så sjekk værmeldingen før du pakker posene dine. Thomas Svane Jacobsen har også skrevet om dette i denne artikkelen i Masterclass.

    Oppdal – mange vil ønske å ha på seg mer klær før man skal over fjellet så kanskje en vindtett jakke eller regnjakke, ekstra trøye hvis det er kaldt, ekstra løse armer eller bein.

    Ringebu – hvis du ønsker å bytte til tørre klær etter fjellet så kanskje tørr trøye, sokker, hansker, en ekstra slange og en ekstra luftpatron.

    Skreia – mange vil ønske å ha på seg en varmere jakke eller ta av seg solbrillene før de skal sykle siste strekket inn til Oslo så kanskje varm jakke, varmere hansker, en ekstra slange og en ekstra luftpatron samt tomt brilleetui så du kan legge igjen solbrillene dine uten at de knuses.

    Du kan selvsagt også legge en muslibar eller to og noe gel i posen din, men ikke bruk posene til å frakte drikke. Drikke er tungt, og det kan bli masse kliss både for deg og andre.


  • Stopp av tid og avslutning av rittet – Mål

    Tiden stoppes ved avkjøring fra rv4 på Grorud. Derfra er det ca 500 m til målgang på Grorud. Der vil du finne alt man trenger når man har syklet Styrkeprøven, bl.a. vil man bli servert et lite måltid ved ankomst

    • Bagasjeutlevering

    • Poseutlevering

    • Sykkelparkering

    • Soveområdet

    • Utstillingsområde

    • WC og garderobe med dusjmuligheter


  • Bagasje og transport av bagasje

    Ved utlevering av startnummer følger det med merkelapper til bagasjen. Bagasjen merkes og leveres til transportør som står merket og klar ved starten på torget. Transport av bagasje med unntak av sykkelkofferter er inkludert i prisen. Dersom man skal transportere sykkelkoffert må dette bookes og betales kr. 150 kr i påmeldingen på USS.

    Arrangøren transporterer returbagasje fra start til Oslo for deltakere. Innlevering av bagasje (merket med startnummer, navn etc) innleveres på lastebil på ved start på lørdag morgen.

    I Trondheim kan også bagasjen leveres fredag kveld fra kl. 19-21 i Munkegata ved torget.

    Bagasjen utleveres i målområdet.


  • Hvem kan delta, hva kreves?

    For å delta i turritt som Trondheim–Oslo, Lillehammer–Oslo, Hamar–Oslo og Eidsvoll–Oslo må du fylle 17 år i løpet av kalenderåret.

    For å sykle i trimrittet Eidsvoll – Oslo er det ingen aldersbegrensning, men deltagere under 15 år må sykle sammen med en voksen ledsager.


  • Påmelding/endringer/salg av startnr

    Når du melder deg på mottar du et brukernavn, et passord og en dedikert link som kan benyttes til å utføre endringer på din bestilling. Dette kan utføres til og med 14. juni 2023 klokken 11:59. Endringer etter dette tidspunkt skjer ved henvendelse til sekretariatet på startstedet.

    Informasjon om salg av startnummer finner du her.


  • Servicebiler og følgebiler

    Det er ikke tillatt med følgebiler i Styrkeprøven. Med følgebil mener vi i denne sammenheng alle biler som yter assistanse til rytterne. Biler som frakter mat, drikke, frontbiler, biler som frakter klær, biler som frakter utstyr, hjulbiler, biler som tar imot klær eller briller etc. Ryttere som er tilknyttet slike kjøretøy risikerer diskvalifikasjon.

    Kun arrangøren har tillatelse til å yte assistanse til deltagerne.


  • Tidtaking

    Styrkeprøven benytter tidtaking med engangschip. Chipen skal monteres på setepinnen og skal ikke leveres inn ved målgang.

    For korrekt tidtaking/resultat må chipen følge sykkelen fra start til mål. Start-tid registreres i Trondheim. Passeringstider registreres på Dombås, Kvam, Lillehammer, Hamar, Eidsvoll Verk og Olavsgaard.

    Slutt-tid registreres i Oslo.

    Ryttere som har en smart telefon og laster ned UltimateLive Appen kan følges live fra start til mål. Appen parrer seg og med utvalgte pulsbelter slik at din familie og venner kan følge med hvor du er.


  • Premiering, medaljer og diplomer

    Alle som fullfører en av Styrkeprøvens distanser mottar medalje og diplom. Disse deles ut etter målgang.

    Diplomet skrives ut fra resultatsidene til EQ timing som blir offentliggjort på våre hjemmesider umiddelbart etter rittet.

    I tillegg deles det ut blomster og oppmerksomhet ihht Styrkeprøven til en hver tid gjeldende reglement.


  • Transporttilbud

    Informasjon om Transporttilbud er fra 2023. Denne vil bli oppdatert.


    Alternativet kan velges og betales i påmeldingen, er du allerede påmeldt kan du logge deg på med din informasjon og kjøpe transportalternativ. Skulle du ikke ha bestilt i tide finnes det til alle startstedene gode transportmuligheter med tog se https://sj.no, men det kan være begrensete muligheter til å ta med sykkel. Vi har derfor åpnet for at booking av transport av sykkel kan som regel gjøres frem til 24t før start, men vær oppmerksom på at det er begrenset antall plasser.


    Trondheim


    Vi har booket felles avgang med tog til Trondheim med avgang fredag 16. juni kl. 08:02 (vogn 2 og 3) forventet ankomst er kl. 14:39.


    Sykler leveres til lastebil som står parkert i Trelastgata v/spor 19 fra kl.07:00. Syklene blir pakket i bobleplast før transport.


    SISTE FRIST FOR BOOKING AV TOG: 16. mai kl 12:00 !

    TRANSPORT AV SYKKEL KAN BOOKES FREM TIL 24 TIMER FØR AVGANG


    Utlevering av sykler i Trondheim vil være på Hank Sport. Der er også sekretariatet. Tidspunkt avhenger av hvor lang tid lastebilene trenger, men vi antar en gang mellom kl 17 og 18.


    Lillehammer


    Sykler til disse avgangene leveres inntil 1 time før avgang på lastebiler i Trelastgata (Spor 19).


    Transport fredag 16. juni kl. 16:34 – transport med tog og sykkeltransport med bil.

    Transport lørdag 17. juni kl. 06:15 – Buss fra Trelastgata (Spor 19): kr 860 (person inkl. sykkeltransport).

    Kun sykkeltransport: kr 290


    Buss og sykkeltransport stopper ved Hammertun Skole.


    Kjøretid til Lillehammer er beregnet til 2,5-3 timer.


    SISTE FRIST FOR BOOKING AV TRANSPORT: 15. juni kl 12:00 !

    TRANSPORT AV SYKKEL KAN BOOKES FREM TIL 24 TIMER FØR AVGANG.


    Eidsvoll


    17. juni kl. 10:54: Tog fra Oslo S:. Pris kr 300 (person inkl sykkeltransport).

    17. juni kl. 10:54: Kun sykkeltransport: kr 110


    Sykler leveres ved avgang i Trelastgata (Spor 19) fra kl.10:15.


    Kjøretid til Eidsvoll er beregnet til 1 time.


    SISTE FRIST FOR BOOKING AV TRANSPORT: 01. juni kl 12:00 !


  • Sikkerhet og trafikkreglene

    Sikkerhet i et turritt er viktig, både for deltakere, arrangør, tilskuere og andre trafikanter. Ansvaret for at sikkerheten i rittet blir ivaretatt ligger både hos arrangør og hos deltakerne. Styrkeprøven følger en løype som er åpen for normal trafikk hvor vanlig trafikkregler gjelder.


    Sikring av løypetrase

    Løypa vil bli skiltet i henhold til retningslinjer fra Vegvesenet og politiet.

    Skilt med svarte piler vil markere endringer av vei- eller retning i forkant av hvert kryss eller rundkjøring. I områder hvor man må utvise spesiell varsomhet vil det stå egne skilt. I den grad vi har tilatelse til dette vil stasjonære vakter stå ved farlige punkter, kryss og rundkjøringer i traséen.

    Merk! Som deltager i turritt har man ikke fri veg og offentlige myndigheter ønsker derfor heller ikke at vi bruker løypevakter eller stasjonære vakter som kan gi deltagerne inntrykk av at de har fri veg. Vanlige trafikk-regler gjelder for alle deltakere i rittet.


    Det er endel punkter man må være spesielt oppmerksomme på. Dette gjelder blant annet fartsgrensene, stopping på rødt lys, kryssig av gul midtlinje og kjøring med flere enn to i bredden over lengre strekk.

    I 2022 ble det utført en fartskontroll i en 50-sone nederst i en lang bakke. Vi har blitt informert om at et flertall av de som ble målt kjørte for fort i denne 50-sonen. Det er mulig det også i 2024 vil bli utført fartskontroller, og at ryttere som kjører for fort kan bli stoppet og bøtelagt av politiet.

    Politiet observerte i 2022 også ryttere som ikke stoppet for rødt lys. Man må stoppe for rødt lys. Dette er et turritt og dette er likt for alle. Vi regner med at ryttere som kjører på rødt lys kan bli stoppet og bøtelagt av politiet.

    Vi har også blitt informert om at ryttere i 2022 kjørt både tre og fire i bredden over lengre distanser. Dette er heller ikke greit og det vil blant annet være vanskelig for rytterne lengst til venstre å unngå å komme over i feil kjørebanen.

    Reglene for forbikjøring er også de samme som for annen trafikk, men vi ber om at man unngår å krysse gul-linjen så langt det er mulig. Hvis du kjører sammen med noen andre og dere er i ferd med å bli tatt igjen, så legg dere på en linje så det er lett å passere dere uten at man trenger å krysse gul-linjen. Hvis du kjører med andre og dere tar igjen noen så legg dere på en linje når dere passerer dem så dere slipper å krysse gul-linjen. Dette vil bidra til å øke sikkerheten i rittet.


  • Miljø

    Styrkeprøven har en nullvisjon for forsøpling langs traseen. Ryttere som skal kvitte seg med søppel/tomme flasker og lignende skal derfor gjøre dette i forbindelse med matstasjonene.

    Deltakere skal ikke kaste flaske, slanger, dekk, papir eller annet søppel langs løypa. Generellt så skal det som rytteren har tatt med seg på «baklomma» ved start også bringes tilbake til start eller kastes på merket sted ved matstasjoner eller i mål.

    NB! Ryttere som blir observert idet det kastes søppel vil få tillegg i tid eller blir diskvalifisert.

    NB! Lag som deltar i lagkonkurransen med ryttere som blir observert idet det kastes søppel vil få tillegg i tid eller bli diskvalifisert.

    Vi oppfordrer derfor alle til å ta ansvar for at Styrkeprøven gjennomføres uten at omgivelsene blir forsøplet.


  • Bærekraft

    Styrkeprøven ser betydningen av bærekraftige tiltak og jobber aktivt for å minimere arrangementets miljøavtrykk og fremme bærekraftige praksiser. Noen av måtene vi jobber med bærekraft i sykkelrittet er:

    1. Reise med kollektivt: For å redusere utslippene knyttet til transport oppfordrer Styrkeprøven deltakerne til å reise kollektivt eller bruke alternative transportmidler for å komme seg til startpunktet. Vi selger også transport med tog for deltagerne til Trondheim.

    2. Sykkel og bagasjetransport: Vi setter opp transport av sykler fra Oslo til Trondheim og Lillehammer slik at det er lettere for deltagerne å reise kollektivt. Bilene vi bruker til transport av sykler til startstedene blir gjenbrukt ved at de frakter bagasjen til deltagerne tilbake til mål. På samme måte samarbeider vi med grupper av deltagere, som f.eks. sykkelklubber, som har eget transport av sykler til Trondheim slik at bilene deres kan bli gjenbrukt i arrangementet som f.eks. servicebiler for alle deltagere eller til posefrakt.

    3. Forbudet mot følgebiler bidrar også til at de er færre biler på veiene under rittet. Posefrakt til Oppdal, Kvam og Hamar er også et ledd i denne reduksjonen av antallet biler på veien under arrangementet.

    4. Vi har implementert effektive avfallshåndteringsprosesser langs rittet. Vi oppfordrer deltakerne til å respektere naturen og kaste avfallet sitt i dedikerte søppelbeholdere på matstasjonene eller i mål. Vi legger også vekt på gjenvinning og resirkulering av avfall der det er mulig. Avfall fra matstasjonene gjenvinnes ihht til retningslinjene fra de lokale myndigheter.

    5. Samarbeid med lokale samfunn: Styrkeprøven legger vekt på samarbeid med lokale samfunn og innbyggere. Vi gjør innkjøp til matstasjonene så lokalt som mulig og vi jobber med lokale myndigheter, frivillige organisasjoner og bedrifter for å sikre at rittet har en positiv innvirkning på lokalsamfunnene det passerer gjennom.

    6. Energibruk: Styrkeprøven jobber for å minimere energiforbruket under arrangementet. Vi benytter energieffektive løsninger som LED-belysning. Vi oppmuntrer også matstasjoner etc til bruk av fornybar energi. Og gjennom vårt samarbeide med Peugeot benytter vi el-biler i den utstrekning det er mulig.

    7. Bevisstgjøring og utdanning: Styrkeprøven jobber aktivt med å øke bevisstheten rundt bærekraft blant deltakere, støtteapparat og publikum. Vi tilbyr informasjon om bærekraftige valg og oppfordrer til ansvarlig adferd. Dette kan inkludere kommunikasjon om resirkulering, reduksjon av engangsartikler og riktig bruk av naturressurser.

    Styrkeprøven har erkjent betydningen av å drive rittet på en måte som tar hensyn til miljøet og lokalsamfunnene det berører. Ved å implementere bærekraftige praksiser og oppmuntre til bevissthet og deltakelse fra alle involverte parter, jobber vi for å minimere påvirkningen på miljøet og legge til rette for et bærekraftig sykkelritt.


  • Forsikring

    For å delta i Styrkeprøven må du ha en forsikring.


    Dette kan være Startklar som nå selges for Styrkeprøven, Jotunheimen Rundt, Sognefjellsrittet, Grenserittet og Oslo Klassikerne, dvs Nordmarke Rundt, Tyrifjorden Rundt og Øyeren Rundt. Det kan også være en reiseforsikring el.l. som gir deg dekning også ved deltagelse i turitt. Du må selv sjekke av din forsikring gir deg dekning, også for ansvar.


    Vi selger også forsikringen Startklar. Dette er en forsikring som gjelder i ett år for alle typer idrettsarrangementer. Du kan lese mer om Startklar her.


    Ønsker du å kjøpe Startklar, så kan du gjøre det når du melder deg. Du kan også gjøre det her.


    Forsikringen i NCFs linsesprodukter er ikke gyldige for rittene våre i 2024.


    NB! Man kan IKKE delta i Styrkeprøven uten en gyldig forsikring.


  • Avlysning

    Ved avlysning av Styrkeprøven før arrangementsdagen fordi arrangøren ikke får tillatelse til å gjennomføre arrangementet så vil startkontingenten bli refundert.


    Ved andre grunner til avlysning før arrangementsdagen kan arrangøren beholde inntil 50% av påmeldingsavgiften til dekning av utgifter i forbindelse med organisering av rittet.


    Dersom rittet må flyttes til en senere dato, eller avlyses for deretter arrangert på ett senere tidspunkt, har de som var påmeldt rittet på opprinnelig dato og som ikke stiller til start på ny dato ikke krav på tilbakebetaling av påmeldingsavgiften.


    Ved avlysning av Styrkeprøven på rittdagen eller dagen før rittdagen på grunn av uforutsette værforhold eller annen «force majeure» beholder arrangør påmeldingsavgiften.


    Refusjon ved manglende deltagelse

    All påmelding er bindende etter innbetalt påmeldingsavgift. Dersom den påmeldte, på grunn av sykdom eller andre årsaker, ikke kan delta på rittet vil ikke hele eller deler av påmeldingsavgiften bli refundert.

    Vi gjør oppmerksom på at mange reiseforsikringen også inkluderer en avbestillingsforsikring som gir slik refusjon ved sykdom. Det gjør også Startklar og Startkla+ forsikringen som vi tilbyr i forbindelse med dette arrangementet.


  • Reglement

    Link til rittreglementet kommer senere